آزمایش سلول خورشیدی روی سقف و كاپوت خودرو توسط تویوتابعلاوهتصاویر
گوپا: شركت خودروسازی تویوتا اعلام نمود با همكاری دو شركت دیگر به دنبال آزمایش نسخه جدیدی از سیستم بهینه نیروی خورشیدی برای خودرو های برقی است.
به گزارش گوپا به نقل از ایسنا و به نقل از تك كرانچ، شركت های تویوتا، "ندو"(NEDO) و شارپ اعلام نمودند كه به دنبال آزمایش نسخه جدیدی از سیستم سلول های خورشیدی برای خودرو های برقی هستند كه بسیار كارآمد است.
این خودروساز ژاپنی در حال آزمایش نسخه جدیدی از سلول های خورشیدی خود است كه نرخ تبدیل انرژی خورشیدی بالایی دارد.
تویوتا با شركت های "ندو" و شارپ همكاری می كند تا درانتها ماه ژوئیه آزمایش نسخه جدید سلول های خورشیدی خودرا در جاده های عمومی آغاز كنند.
طبق گفته شركت شارپ، از باتری های سلول های خورشیدی با كارآیی بالا برای ایجاد یك صفحه خورشیدی استفاده شده است. این سیستم می تواند انرژی خورشیدی را با نرخ ۳۴ درصد به برق تبدیل كند كه بطور قابل توجهی بالاتر از نرخ تبدیل ۲۲.۵ درصدی برای سیستم فعلی موجود در خودروی تویوتا مدل پریوس(Prius PHV) است.
تویوتا در یك نشست مطبوعاتی اعلام نمود توانسته است به تولید خروجی حدود ۸۰۶ وات برسد كه در مقایسه با مدل تجاری Prius PHV مجهز به یك سیستم شارژ خورشیدی، حدود ۴.۸ برابر بیشتر است.
این خودروی آزمایشی همین طور شامل یك سیستم است كه باتری را چه در هنگام پارك بودن خودرو و چه در زمان حركت شارژ می كند.
تویوتا گفت توسعه این سیستم به تنهایی موجب بهبود قابل ملاحظه ای در محدوده كاری و بهره وری خودرو های برقی می شود. قبل از این، سیستم خورشیدی خودروی Prius PHV تنها زمانی باتری را شارژ می كرد كه خودرو پارك شده بود.
تویوتا در نسخه جدید از یك باتری سلول خورشیدی نواری استفاده می نماید كه می تواند روی سطح خودرو كشیده شود تا بهره وری سیستم ارتقا یابد. سلول باتری خورشیدی نواری یك نوار نازك با ضخامت ۰.۰۳ میلی متر است و از آنجایی كه بسیار نازك است، می تواند روی انحناهای خودرو در سقف، كاپوت و درب صندوق عقب به راحتی بنشیند.
تویوتا می خواهد آزمایش نسخه جدید سلول های خورشیدی خودرا در شهرك تویوتا واقع در توكیو و دیگر مناطق انجام دهد. داده ها شامل خروجی برق این سیستم و مقدار شارژ شدن باتری در حال رانندگی برای توسعه این سیستم شارژ خورشیدی استفاده خواهد شد.
این فقط تویوتا نیست كه روی توسعه وسایل نقلیه خورشیدی كار می كند. در ماه ژوئن، تویوتا و سوبارو همكاری برای توسعه یك پلت فرم الكتریكی برای ساخت یك باتری بهینه برای خودرو های برقی را اعلام نمودند. دو شركت گفتند كه آنها بطور مشترك مدل CV-segment BEV SUV را كه تحت نام تجاری هر شركت به فروش می رسد، توسعه می دهند.
این دو شركت از سال ۲۰۰۵ با یكدیگر همكاری دارند و با هم در توسعه، تولید و فروش همكاری داشته اند.
خودروسازان در ماه های اخیر به شدت در حال رقابت برای دستیابی و تسلط بر بازار خودروی سبز هستند. ماه گذشته شركت های جگوار لندرور و ب. ام. و توافقنامه ای را برای توسعه وسایل نقلیه الكتریكی به امضا رساندند، كاری كه فورد و فولكس واگن در اوایل سال قبل روی آن توافق كرده بودند.
منبع: گوپا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب