علت اصلی کار نکردن ماکروفر بلک اند دکر

علت اصلی کار نکردن ماکروفر بلک اند دکر

گوپا: به عنوان یکی از کاربران و مصرف کنندگان ماکروفر بلک اند دکر، این مطلب را دنبال کنید تا بتوانید با اطلاعات کامل، اقدامات لازم را برای تعمیر ماکروفر بلک اند دکر انجام دهید.


ماکروفر، دستگاهی کاربردی و پر استفاده است که با داشتن برنامه ها پخت متنوع، روند پخت و پز را سرعت می بخشد. ماکروفر بلک اند دکر، یکی از شناخته شده ترین محصولات این برند به حساب می آید. با توجه به وجود امکان خرابی و ایراد در ساختار ماکروفر بلک اند دکر، ممکن است معیوب شدن برخی از قطعات آن، مانع از کار کردن این دستگاه شوند.

از این رو باید برای تشخیص علت اصلی کار نکردن ماکروفر بلک اند دکر، نوع کار نکردن آن شناسایی شود. سپس عوامل مرتبط با هر نوع از این خرابی ها، یک به یک مورد بررسی قرار بگیرند.

حال به عنوان یکی از کاربران و مصرف کنندگان ماکروفر بلک اند دکر، این مطلب را دنبال کنید تا بتوانید با اطلاعات کامل، اقدامات لازم را برای تعمیر ماکروفر بلک اند دکر انجام دهید.

چرا ماکروفر بلک اند دکر روشن نمی شود؟

یکی از انواع کار نکردن های ماکروفر بلک اند دکر، مشکل روشن نشدن این دستگاه است. با عیب یابی موارد زیر، می توانید دلیل اصلی روشن نشدن ماکروفر بلک اند دکر خود را شناسایی نمایید:

  • بررسی پریز برق

مطمئن شوید که ماکروفر بلک اند دکر به طور صحیح به پریز برق وصل شده و روشن است. از یک پریز دیگر برای اطمینان از ایراد پریز استفاده کنید.

  • سوختن یا ایراد در فیوز

 فیوز مربوط به مدار دستگاه را بررسی کنید. اگر سوخته، آن را با فیوز جدید و مناسب جایگزین کنید. برای انجام این کار، می توانید از برقکار ساختمان کمک بخواهید.

  • خراب شدن دکمه استارت

ممکن است دکمه استارت معیوب باشد. با فشار دادن ملایم آن با انگشت، از سلامت آن اطمینان خاطر کسب نمایید.

  • باز بودن درب

درب را کامل ببندید و از بسته شدن کامل قفل آن مطمئن شوید. میکروسوئیچ درب ممکن است ایراد داشته باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. در این زمینه باید از تکنسین متخصص ماکروفر بلک اند دکر کمک بگیرید.

  • بررسی کابل برق

کابل برق را از نظر پارگی، خوردگی یا قطعی مورد بررسی قرار دهید. در صورت مشاهده هر گونه ایراد، حتما سیم و دو شاخه جدیدی را به روی ماکروفر بلک اند دکر نصب نمایید.

علت گرم نکردن ماکروفر بلک اند دکر چیست؟

گاهی اوقات ممکن است منظور از بروز مشکل کار نکردن ماکروفر بلک اند دکر، گرم نشدن مواد غذایی در زمان تنظیم برنامه های پخت این دستگاه باشد. از این رو باید موارد زیر مورد بررسی قرار بگیرند:

  • خراب شدن مگنترون

مگنترون قلب گرم کننده ماکروفر بلک اند دکر است و خرابی آن شایع ترین دلیل گرم نکردن دستگاه است. اگر لامپ داخلی روشن نمی شود، احتمالاً مگنترون سوخته است.

  • ایراد در ترانس ولتاژ بالا

 ترانس، ولتاژ لازم برای مگنترون را تامین می کند. خرابی آن باعث عدم گرم شدن غذا می شود.

  • معیوب شدن دیود و خازن

دیود و خازن در مدار ولتاژ بالا نقش دارند. خرابی آن ها می تواند مانع از گرم شدن ماکروفر بلک اند دکر شود. تعویض دیود و خازن تخصصی بوده و لازم است حتما در این زمینه با تعمیرکار متخصص ماکروفر بلک اند دکر تماس گرفته شود.

  • بروز خرابی در برد الکترونیکی

برد، سیگنال های کنترلی را به اجزای مختلف ارسال می کند. ایراد در برد می تواند باعث عدم ارسال سیگنال به مگنترون و گرم نشدن غذا شود.

  • مشکل در ترموستات

ترموستات از گرم شدن بیش از حد ماکروفر بلک اند دکر جلوگیری می کند. خرابی آن می تواند باعث قطع شدن فرآیند گرمایش قبل از گرم شدن کامل غذا شود.

عیب یابی مشکلات مربوط به کار نکردن ماکروفر بلک اند دکر

ممکن است دلایل متفاوتی برای مشکل کار نکردن ماکروفر بلک اند دکر وجود داشته باشد. هر یک از این دلایل  ی توانند به بخشی از ساختار این دستگاه مرتبط باشند. از این رو باید تمامی بخش ها و قسمت هایی که مربوط به این مشکل می شوند، عیب یابی شوند:

  • خراب شدن میکروسوئیچ درب

این میکروسوئیچ وظیفه دارد که بسته شدن درب را به برد اعلام کند. چنان چه خراب باشد، ماکروفر بلک اند دکر روشن نمی ‌شود یا در حین کار خاموش می ‌شود. برای تست، باید از مولتی‌ متر استفاده شود.

  • معیوب بودن قفل درب

اگر قفل درب خراب باشد، ممکن است درب به طور کامل بسته نشود و از روشن شدن یا گرم شدن ماکروفر بلک اند دکر جلوگیری کند. بررسی کنید که قفل سالم باشد و به درستی در جای خود قرار گرفته باشد. درصورت مشاهده هر گونه خرابی در قفل درب، حتما قفل جدیدی را جایگزین کنید.

  • بروز ایراد در لولا های درب

لولای درب معیوب می ‌تواند باعث کج شدن درب و بسته نشدن کامل آن شود. به همین دلیل ماکروفر بلک اند دکر شروع به کار نمی کند. لولاها را بررسی کنید و در صورت نیاز، آن ها را تنظیم یا تعویض نمایید.

  • مشکل داشتن فیوز

در صورتی که فیوز مربوط به مدار ماکروفر بلک اند دکر سوخته باشد، برق دستگاه قطع می ‌شود. فیوز را با یک فیوز جدید و مناسب جایگزین کنید. در این زمینه از برقکار ساختمان کمک بخواهید.

  • برق نداشتن پریز

از سالم بودن پریز و عدم وجود اتصالی در آن مطمئن شوید. می ‌توانید از یک پریز دیگر برای تست ماکروفر بلک اند دکر استفاده نمایید.

  • کابل برق

سیم برق و دو شاخه را از نظر پارگی، خوردگی یا قطعی بررسی کنید. اگر کابل آسیب دیده، باید تعویض شود.

  • خرابی برد اصلی

برد الکترونیکی مغز ماکروفر است و وظیفه کنترل تمام عملکرد ها را بر عهده دارد. در صورتی که برد خراب باشد، ممکن است دستگاه روشن نشود، گرم نکند، یا عملکرد های دیگری را به درستی انجام ندهد. در این موارد، تعمیر یا تعویض برد باید به واسطه تکنسین متخصص ماکروفر بلک اند دکر صورت پذیرد.

منبع: سایت سازه20

1403/04/10
15:59:53
5.0 / 5
236
تگهای خبر: رپورتاژ , دستگاه , ساخت , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
گوپا