افتا اعلام كرد؛
شرکت های استفاده کننده از سرویس ابری ویندوز قربانی اختلال شدند
گوپا: شرکتها و سازمان های استفاده کننده از سرویس ابری ویندوز، قربانی اصلی اختلال در این سرویس شدند.
به گزارش گوپا به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتا، اختلال ایجاد شده در خدمات شرکتها و سازمان های استفاده کننده از سرویس ابری همچون برخی شرکت های هواپیمایی، راه آهن و بورس، مربوط به اختلال رخ داده در خدمات ابری ویندوز است و چون در کشور ما، استفاده از سرویس ابری ویندوز رایج نیست، ایران گرفتار این مشکل نشده است. این اختلال، به سبب بروز دو مشکل بوده است: مشکل اول از دسترس خارج شدن برخی از خدمات میزبانی شرکت مایکروسافت (مایکروسافت آژور) بوده است و مشکل دوم وجود اشکال در به روزرسانی عامل نرم افزاری امنیتی فالکون (محصول شرکت کرود استریک) است که روی کلاینت ها و سرورهای ویندوزی به نمایش صفحه آبی منجر گردیده است. بنظر می رسد در برخی از ماشین های مجازی موجود در زیرساخت مایکروسافت آژور از نرم افزار امنیتی فالکون استفاده شده است که کارشناسان، این امر را یکی از دلیلهای متوقف شدن مایکروسافت ۳۶۵ نیز می دانند. کارشناسان امنیت سایبری معتقدند که به طور قاطع و مسلم نمی توان اظهار داشت که آیا تنها دلیلهای ذکر شده سبب اختلال در مایکروسافت ۳۶۵ بوده است یا خیر؟ بررسی ها نشان میدهد سازمان هایی که از نرم افزار امنیتی فالکون استفاده می کرده و به روزرسانی داشتند، هم در سمت کلاینت و هم در سمت سرور، گرفتار مشکل بسیار جدی شده اند. همین طور سازمان هایی که نرم افزار امنیتی فالکون را نداشتند ولی از مایکروسافت ۳۶۵ استفاده می کردند با مشکل مواجه گشته اند و این مساله دامنه مشکل را بسیار گسترده تر کرده است. اختلال جهانی ایجاد شده در سرویس ابری ویندوز، سبب اختلال در حرکت قطارهای تعدادی از کشورها، متوقف شدن پروازها در چند کشور، مختل شدن بورس لندن، سیستم المپیک فرانسه، فروشگاه های زنجیره ای، داروخانه ها و مطب پزشکان در انگلیس شده است. مدیرعامل شرکت کرود استریک (تولید کننده نرم افزار امنیتی فالکون) هم از شناسایی این مشکل و مشخص شدن چاره ای برای رفع آن آگاهی داده و تاکید کرده که هیچ حمله سایبری رخ نداده است.
منبع: گوپا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب