متا میزان تبلیغات شخصی سازی شده را در اروپا کاهش می دهد
به گزارش گوپا، متا پلتفرمز تصمیم دارد گزینه ای در اختیار کاربران اینستاگرام و فیسبوک در اروپا قرار دهد تا تبلیغات کمتر شخصی سازی شده ای دریافت نمایند.
به گزارش گوپا به نقل از رویترز، این اقدام تلاشی در جهت مرتفع ساختن نگرانی های روز افزون رگولاتورهای این منطقه است. شرکت کالیفرنیایی «منلو پارک» اعلام نمود تغییرات مذکور در جهت پاسخ به تقاضای رگولاتورهای اروپا صورت می گیرد. طی هفته های آینده کاربران اتحادیه اروپا که از پلت فرم های این شرکت به صورت مجانی استفاده می نمایند می توانند آگهی هایی که مشاهده می کنند را برپایه آن چه که متا «بستر »می خواند، انتخاب کنند. منظور از بستر، محتوایی است که کاربر طی بازه های خاصی در پلت فرم های متا مشاهده می کند. این تبلیغات همینطور کاربران را برپایه سن، جنسیت، موقعیت مکانی و غیره هدف می گیرند. در کنار این موارد متا تصمیم دارد هزینه حق عضویت در پلت فرم ها را بدون تبلیغات تا 40 درصد در اتحادیه اروپا کم کند. این اقدام در حالی اجرا خواهد شد که رگولاتورهای اتحادیه اروپا تلاش ها برای کنترل قدرت شرکتهای بزرگ فناوری را افزایش داده اند و قوانینی برای فراهم کردن حضور شرکتهای کوچک تر در بازار همچون «قانون بازارهای دیجیتال» را از ابتدای سالجاری اجرا کرده اند. سخنگوی اتحادیه اروپا در این حوزه می گوید: مدل جدیدی که متا عرضه کرده هنوز تایید نشده و کمیسوین اتحادیه اروپا با آن موافقت نکرده است. هنوز برای گمانه زنی در رابطه با تاثیر روی روندهای عدم پیروی از قانون زودهنگام است. هدف ما آن است که متا هرچه سریع تر و موثرتر از قوانین پیروی کند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب